Bulgarian

duminică, 22 aprilie 2012

“Fotbalul nu se joacă doar pe bani!”


“Fotbalul nu se joacă doar pe bani!”
@Interviu cu Aristide GHIŢĂ


…Spre regretul meu, singurul interviu pe care i l-am luat fostului mare portar băcăuan a fost consemnat în 1994. Pe vremea aceea, devenise antrenor principal la formaţia de ligă secundă Acord Focşani şi tocmai disputase partida de campionat cu Selena Bacău. Focşănenii, cu cei mai buni jucători transferaţi la Bacău, peste capul antrenorului, trăgeau să supravieţuiască, Selena încerca să promoveze…Până la urmă, a fost 1-1. O surpriză. Mult mai mică, însă, decât bucuria revederii cu cel care dăduse atâta greutate fotbalului băcăuan, pe vremea când apăra la Dinamo…Degeaba am planificat atunci alte şi alte  escapade gazetăreşti. Timpul nu a mai avut răbdare să le aştepte. In 2005, “într-o zi de luni”, vorba confratelui Dan Sion (semnatarul unei excelente evocări a fostului mare fotbalist), săptămâna a refuzat să mai înceapă şi “Aristică” ne-a părăsit definitiv… Brusc şi pe neaşteptate, aşa  cum îi fuseseră întotdeauna plonjoanele între buturi sau plecările către destinaţiile  doar de el ştiute…(Leonard POPA).


-Domnule Ghiţă, toată suflarea fotbalistică se aştepta ca deplasarea la Focşani a Selenei să fie o simplă formalitate…Două ore cu trenul, dus şi întors, pentru două puncte. Ştiţi la ce mă refer…
-Nici vorbă de vreun aranjament. L-aş fi exclus din capul locului! Antrenorul Aristică Ghiţă, să se ştie de către toţi, este împotriva unor asemenea practici. Eu am deprins fotbalul în alte vremuri. Am jucat numai cu fotbalişti de-ai mei, focşăneni, dintre care trei juniori, iar pe cei împrumutaţi de la “Selena”, pentru trei luni, i-am ţinut pe bancă…
-N-aţi avut încredere în ei?
-Nu că n-aş fi avut, însă, oricare antrenor ar fi procedat aşa. De ce să-i fi expus inutil interpretărilor de tot felul, din ambele tabere? Am crezut, pur şi simplu, în şansa noastră şi ne-am jucat-o până la capăt.
-A propos, cum a fost meciul?
-Unul de mare angajament, s-a luptat fără menajamente. Noi am deschis scorul prin Ilaş în min.51, iar apoi Dumitriu a ratat singur cu poarta goală în faţă. Dacă am fi înscris atunci, se rupea filmul. La 2-0 pentru noi, meciul era jucat…
-Arbitrajul cum vi s-a părut?
-Favorabil băcăuanilor! Aştia joacă şi în 14 la nevoie…De altfel, Selena a egalat dintr-o lovitură liberă inventată de arbitrul Ciglenean. Omul ăsta ar fi trebuit să primească la sfârşitul meciului un brevet… Apoi, multe ofsaiduri ale băcăuanilor au fost trecute cu vederea, pentru că fluieraşii priveau mai mult spre tribuna oficială, în sectorul băcăuan. Am jucat, însă, cu ambiţie şi am reuşit să încheiem partida în picioare.
-Selena ce impresie v-a lăsat?
-Tocmai am rămas şi eu surprins că nu a arătat nimic. Nici aşezarea în teren nu mi s-a părut cea mai potrivită. Cu alte cuvinte, cel puţin la Focşani, Selena a lăsat impresia unei formaţii oarecare. Şi să nu credeţi că asta mă bucură! Bacăul este marea mea iubire. Din păcate, a rămas doar cu amintirile fotbalistice de pe vremea când eram eu jucător acolo. Păi ce, mişca cineva atunci la Bacău? Nici Steaua, nici Dinamo n-aveau voie decât cu ordin de la “împărăţie”..
-Aţi atins un subiect sensibil în inimile oricărui băcăuan: Dinamo de atunci.Dezvoltaţi-l, vă rog, e mai interesant decât o partidă Focşani-Bacău…
-Nu pot. In faţa femeii pe care o iubeşti îţi uiţi cuvintele. A fost o despărţire prea bruscă…Ati văzut ce s-a întâmplat în tribună când m-am întors cu Unirea Focşani să joc împotriva Bacăului, în campionat? Toată suflarea  striga “Ghi-ţă! Ghi-ţă!”…După meci, m-au oprit oamenii şi mi-au spus să mă întorc. Zarurile fuseseră aruncate, însă, eu avusesem un accident auto iar cei din conducerea clubului gândeau că nu voi mai putea apăra…
-Inţeleg…Atunci, se va salva “Acordul”?
-Trebuie! Chiar dacă alţii mi-au distrus echipa cu care anul trecut mă băteam pentru podium, voi forma alta! Aristica Ghiţă nu se dă în lături de la muncă. Fotbalul nu se joacă doar pe bani! Banii se termină repede…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu