Bulgarian

miercuri, 23 aprilie 2014

Interviu cu gimnasta cipriotă Themida CHRISTODOULIDOU

Cu Themida, despre “ELEGANŢĂ, FRUMUSEŢE, VIAŢĂ”


    O prezenţă constantă, care nu trece neobservată, în concursurile internaţionale de ritmică, este gimnasta cipriotă Themida Christodoulidou. Elegantă şi graţioasă, Themida este o sportivă decisă să-şi reprezinte ţara la un nivel cât mai înalt şi poate că viitorul îi va deveni un aliat în această tentativă. Talentul său e un punct de plecare.

-Themida, când ai descoperit gimnastica ritmică? Unde? La TV, în sala de sport sau în familie?
-La TV! Îmi amintesc că era un concurs în care evolua la minge Alina Kabaeva.De atunci, mi-am propus să fac şi eu gimnastică.
-Care a fost primul concurs la care ai participat în fara Ciprului?
-Nu-mi mai amintesc exact. Cred că “Heliopolis Cup” desfăşurată în Grecia şi “Stara Zagora”, în Bulgaria.
-De ce ai optat pentru ritmică şi nu pentru gimnastica artistică?
-Gimnastica ritmică este, pentru mine, cu mult mai frumoasă şi o disciplină sportivă, cu adevărat, feminină.
-Ai o tradiţie în familie, în ceea ce priveşte practicarea acestui sport?
-Nu, dar părinţii mei, mama şi tata, sunt dansatori şi coregrafi. De aici, la ritmică, nu a fost decât un pas...
-Ai un obiect favorit în concursuri?
-Da.Măciucile...
-Prima dată, te-am urmărit la Lisabona, la C.E., în urmă cu un an. De atunci, ai progresat continuu şi ai fost mereu în prima jumătate a clasamentului, oriunde ai participat.Care e secretul? În ritmică, ierarhiile se escaladează greu...
-În ultimul timp, am participat la multe concursuri. Cred că asta e important pentru toate gimnastele. Aşa se câştigă experienţă şi încredere în posibilităţile de exprimare pe carpet.Asta m-a ajutat cel mai mult, dar şi antrenamentele pe care le urmez.
-Tu eşti lidera incontestabilă a naţionalei de ritmică a Ciprului, pe care îl reprezinţi în toate competiţiile.Fetele care au fost lângă tine,Trikomiti, Panthelia, acum Kristina, dispar. Ce se întâmplă?
-Nu ştiu. Multe fete s-au antrenat alături de mine, dar n-au mers în competiţii.Fie n-au dorit asta, fie n-au fost solicitate.
-Este gimnastica ritmică un sport iubit în Cipru?
-Nu foarte mult...În Cipru, contează doar fotbalul şi atât!
-Ce poţi să-mi spui despre ultimul concurs la care ai participat, la Riga? În două finale, pe locul 6...Ai fi putut şi mai mult?
-Da, cred că a fost OK. Iubesc această “Baltic Cup”! E prima ediţie la care am participat şi abia aştept să o fac şi în anul următor. Atunci, poate voi obţine mai mult în finale…
-Care este obiectivul tău principal anul acesta?
-Cupa Kalamatas…, dar îmi doresc să fiu prezentă în finale, la cât mai multe concursuri, la Jocurile Commonwealthului de anul viitor.
-Ce spui despre Olimpiada de la Rio? Va avea loc şi o selecţie de participare.Eşti pregătită pentru un asemenea eveniment fabulos?
-Întotdeauna sunt pregătită pentru asemenea evenimente. Mai ales, sufleteşte. Mai rămâne să o pot face şi din punct de vedere sportiv...
-Ce faci în afara timpului rezervat gimnasticii ritmice? Ştiu că eşti încă elevă la liceu...Unde?
-La Liceul "Pagkiprio Gymnasio" din Nicosia.
-Defineşte-mi gimnastica ritmică prin trei cuvinte, primele care îţi vin în minte…
-Eleganţă, frumuseţe, viaţă...
-Ai şi un model de gimnastă pe care îl urmăreşti în mod expres?
-Desigur...Ganna Rizatdinova (vicecampioana mondială în 2013, la individual compus-n.n.)!

Leonard POPA (aprilie 2014)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu