Bulgarian

marți, 1 mai 2012

Dilema Silviyei a ţinut o săptămână!



   Dilema Silviyei  a ţinut o săptămână!


        Una dintre cele mai mari promisiuni ale Balcanilor la Olimpiada londoneză este Silviya Miteva. Talentata gimnastă din Ruse (Bulgaria) a fost în prim-planul ultimului Mondial de ritmică, desfăşurat în Franţa, unde şi-a făcut loc pe podiumul dominat de rusoaice, cucerind două medalii de bronz. Frumoasa sportivă ajunge, însă, repede în inima fanilor prin stilul său simplu şi amabilitatea cu care întâmpină întrebările. Antrenată chiar de mama sa, distinsa doamnă Silviya DIVCHEVA-MITEVA, Silviya depăşeşte prin personalitate graniţele Bulgariei vecine, fiind percepută tot mai mult drept o campioană “universală”, capabilă să ne bucure, graţie talentului său uriaş, pe toţi, indiferent de limba în care ne trăim sentimentele…(Leonard POPA).


-Silviya, cum ai început să practici gimnastica ritmică? De ce nu un alt sport?
-In primul rând, trebuie să-ţi mărturisesc că am avut o dilemă. Mama este antrenoare de gimnastică ritmică iar tata antrenor de gimnastică artistică…Aşa că, încă de la vârsta de 2 ani, viaţa mea s-a desfăşurat mai mult în sălile de gimnastică! Normal că, în ceea ce mă priveşte, n-a fost  dificil să-mi aleg o carieră în gimnastică, dar întrebarea era ce fel de gimnastică, întrucât-la început-eu mi-am dorit si una si alta. A fost o adevărată luptă pentru părinţi să mă convingă că este imposibil să le practic pe amândouă. In cele din urmă, mi-au dat la dispoziţie o săptămâna pentru a mă hotărî. Nu ştiu ce am gândit atunci, mie îmi plăceau şi paralele şi săriturile şi mingea şi cercul. Când lăsam una, mă apucam de cealaltă…In final, am hotărât să fac gimnastică ritmică. Acum nu regret deloc pasul făcut …
-Bulgaria este o forţă a gimnasticii ritmice mondiale…In ţară, a câştigat detaşat competiţia cu gimnastica artistică, ceea ce nu e valabil în România. Practic, după rusoaice, sportivele din Bulgaria– mai ales datorită ţie- au pus stăpânire pe poziţia secundă şi cine ştie ce va mai urma…Care e secretul?
-E foarte dificil să spun exact care e secretul acestei ascensiuni spectaculoase în ierarhia ritmicii.Bulgaria a avut, însă, întotdeauna mari gimnaste. Ar putea fi vorba de coregrafie, dar la fel de bine şi de abilitatea de mânuire a obiectelor sau chiar de elementele de risc asumate  în timpul exerciţiilor.
-Cum apreciezi anul 2011? Ce a însemnat pentru tine?
-A fost cel mai bun an din cariera mea, în special în a doua parte. Am fost într-o formă extraordinară, m-am simţit excelent şi am arătat publicului tot ce am putut realiza mai bine. Am sentimente minunate referitoare la 2011, un an pe care nu-l voi putea uita niciodată!
-Nu e dificil să fii antrenată chiar de…mama ta?
-Nuuuuu! O iubesc efectiv! Există o foarte puternică legătură între noi (doamna Miteva o numeşte, tot timpul, pe Silviya, “my angel”-n.n.). Gândeşte-te că noi suntem, deja, de 20 de ani împreună în gimnastică  şi  nu mai putem face nimic una fără alta!
-Silviya, uite că s-a făcut ianuarie, tu eşti acum  în Antalya, dar nu se poate să nu te gândeşti la ce te aşteaptă anul acesta…Ce îţi doreşti de la 2012?
-In primul rând, să fiu sănătoasă, să mă pot pregăti corespunzător pentru toate competiţiile, în special pentru Olimpiada de la Londra, şi să fiu în stare să le prezint spectatorilor si iubitorilor de gimnastică ritmică un program reuşit.
-Despre gimnastica ritmică românească, ce ne poţi spune? Ce părere ai despre Alexandra Piscupescu?
-Eu cred ca Alexandra e o foarte bună gimnastă şi sper să se califice la Olimpiadă! Eu o admir.
-Şi noi te admirăm, Silviya, şi îţi dorim o calificare pe…podiumul olimpic!!!

-

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu