Bulgarian

duminică, 29 septembrie 2013

Handbal (F): HCF Piatra Neamţ-Ştiinţa Bacău 15-21

In nopţile cu lună plină

     In nopţile cu lună plină, fetele strălucesc. Colegul Amalanci mă ceartă tot timpul: de ce nu curg metaforele şi la sărbătorile băieţilor?! Răspunsul e unul singur. Nu-mi plac săgeţile fără vârfuri. M-am săturat să tot începem spectacolul la ora 5 dimineaţa, când ăia mari dorm buştean. De vreo  20 de ani, handbalul masculin românesc trăieşte prin cei cărora le-am făcut cadou mingea mică. Spaniolii, francezii, germanii-vestici sunt copiii noştri. Le-am altoit handbalul pe ramuri  uscate şi i-am cocoţat deasupra noastră definitiv şi irevocabil. Fetele îşi fac treaba în continuare, deşi-pricepuţi cum suntem, le-am aruncat în aer capul de pod de la Vâlcea. A rămas acolo doar Moriko Torok, să ridice puntea de una singură, însă malul primei divizii se depărtează pentru vâlcence de la o etapă la alta...Un început de drum lung se întrevede dinspre Baia-Mare, unde priceperea antrenorului şi ambiţia fetelor de moroşan au făcut posibilă prezenţa în grupele Ligii Campionilor, într-un an care ar fi putut fi fatal pentru viitorul handbalului nostru feminin. La Bacău, sezonul a debutat cu scântei galbene şi plumb în raniţa adversarelor. După două etape, ne-am aşezat pe primul loc. De ce nu s-o fi oprind campionatul aici?!  Am învins la Piatra (21-15), după ani buni în care ne împleticeam în complexe mărunte. Profesorul Costel Oprea ştie să câştige apărându-se. Bianca Dospinescu, portar de vocaţie, a copilărit cu Dunărea la Cazane. De mică a tot fost învăţată că sunt lucruri pe care nu trebuie să le laşi să treacă pe lângă tine. Precum grănicerii adevăraţi...In atac, mizăm pe fantezia Adinei Cârligeanu. Ii spunem că astăzi jucăm pe zăpadă, iar ea atâta aşteaptă. Işi leagă schiurile şi îşi transformă adversarele în jaloane.  E convinsă că în vale o aşteaptă nopţile cu lună plină...
Leonard POPA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu