Bulgarian

vineri, 6 aprilie 2018

Interviu cu sportiva cipriotă Andri ELEFTHERIOU (tir sportiv)


“Nu las experiențele pozitive sau negative să-mi influențeze evoluția…”

*Interviu cu sportiva cipriotă Andri ELEFTHERIOU (tir sportiv)


   Andri ELEFTHERIOU (n. 19 iunie, 1984, la Limassol) este o trăgătoare cipriotă profesionistă, care face parte din naționala de tir a țării sale. În 2006, ea a câștigat medalia de aur la Commonwealth Games desfășurate la Melbourne, în Australia. În același an, Andri a obținut medalia de argint la ISSF World Cup din Germania. În 2007, a urcat pe treapta cea mai înaltă a podiumului la Belgrad (Serbia), în etapa de Cupă Mondială, performanță repetată în 2008, la Minsk (Belarus). La Jocurile Olimpice de la Beijing, a ocupat locul 7. În 2014, sportiva cipriotă a câștigat medalia de bronz la Jocurile Commonwealthului susținute la Glasgow, în Scoția. Și 2017 a fost un an plin de realizări pentru Andri Eleftheriou, motiv pentru care a și fost nominalizată- din nou- printre cei mai buni sportivi ai anului din Insula Afroditei. Tirista din Limassol a obținut medalii în  etapele mondiale desfășurate la Baku și Moscova, înscriindu-se, încă de pe acum, printre speranțele cu care Ciprul se îndreaptă spre Jocurile Olimpice de la Tokyo.
Leonard POPA

-Andri, ce ne poți spune despre 2017? Te așteptai să fie un an atâta de bun?
-Obiectivul meu, în fiecare sezon,este să mă antrenez cât mai bine și să fiu gata pentru fiecare competiție, luată separate. 2017 a fost un plin de satisfacții, judecând după argintul câștigat la Baku și bronzul de la Moscova, două competiții foarte importante și extreme de dificile…
-Simți că poți repeta cel mai bun an competițional din cariera ta (2008) ?
-Nu știu dacă pot repeat sau nu un an bun, în privința performanțelor, gândul meu se concentrează către ceea ce pot face în anul următor. Întotdeauna caut să merg mai departe și niciodată nu las experiențele pozitive sau negative să-mi influențeze evoluția în concursurile ulterioare. Mă antrenez cât pot mai bine și abordez treptat fiecare competiție.
-Te-ai clasat a 7-a la Jocurile Olimpice de la Beijing și a 15-a la Rio… Ce va fi la Tokyo?
-Nu pot să mă gândesc de pe acum la ce va fi la Tokyo, dar-desigur- o medalie olimpică e visul oricărui sportiv.
-Este dificil să practici tirul în Cipru?
-Nu, nu este, dimpotrivă. Avem în fiecare oraș poligoane iar distanțele dintre acestea sunt foarte scurte. De asemenea, și vremea însorită pe tot parcursul anului, ne este un aliat.
-În acest sport, ce este mai important: ochiul, degetul sau concentrarea?
-În tirul sportive cred că toate aceste elemente trebuie să fie foarte bine coordonate pentru a avea rezultate bune.
-Dacă nu ai fi fost o practicantă a tirului sportiv profesionist, ce altă disciplină sportivă te-ar fi atras?
-Cred că mi-ar fi plăcut să fiu o jucătoare profesionistă de fotbal.
-Ai început tirul la 17 ani…A fost o poveste de familie?
-Am început să practice tirul la 9 ani. Profesionistă am devenit, într-adevăr, la 17 ani. Iubesc armele, așa că această disciplină sportivă a fost cea mai bună șansă pentru mine de a-mi urma pasiunea într-un mod profesionist. Nu a fost chiar o poveste de familie. Am fost, însă, ajutată de unchiul meu care lucra într-un poligon de tragere.
-Vârsta este importantă în această disciplină sportivă?
-Desigur, ca în oricare altă disciplină sportivă, cu cât o începi mai devreme e mai bine. Din punctual meu de vedere, vârsta de 12 ani este cea mai nimerită. Avantajul în sportul nostru este că poți să-l practice mult timp chiar și după vârsta de 40 de ani.
-Ai vizitat vreodată România? Știi că avem și noi câțiva campioni olimpici la tir…
-Bineînțeles, am vizitat România și am în plan să o fac din nou la vară. Este o țară frumoasă. Știu că aveți un campion olimpic la aer comprimat, dar și alți câțiva trăgători foarte buni. Pe mulți dintre ei, deja, i-am cunoscut personal și sunt fericită să vă spun că sunt oameni foarte prietenoși. Mulțumesc pentru posibilitatea acordării acestui interviu.
-Și noi îți mulțumim pentru amabilitate, Andri. Efxaristw !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu