Bulgarian

miercuri, 25 iulie 2018

Interviu cu atleta bulgară Nikol ANDONOVA (multiplă campioană națională)


“… Puterea nu este aceea care ne permite să facem orice, ci aceea care ne determină să ne urmăm propriile vise!”




Departe de a fi depus armele, atletismul bulgăresc continuă să atragă atenția prin potențialul său. Nu e cazul doar al celebrei Ivet Lalova sau al triplusaltistei Aleksandra Nacheva, proaspăta campioană mondială U20, în urma întrecerilor desfășurate luna aceasta la Tampere, în Finlanda, ci și al altor atleți la fel de talentați, care așteaptă doar recunoașterea podiumurilor, pentru a reînnoda o tradiție cu rădăcini trainice. Una dintre sportivele aflate în plină afirmare este și Nikol Andonova (n. 25 ianuarie 2000), legitimată la clubul din Burgas. Prezentă în mai multe probe ale întrecerilor interne, pe care le domină autoritar (60 m, 100 m, 100 m garduri...) Nikol a concurat, recent, și la Internaționalele României, unde a reușit un excelent 14,01 la 100 m garduri, timp cu care ar fi izbutit mult mai mult și la Mondialele din Finlanda, unde a concurat recent…
Leonard POPA

-Nikol, tu ești regina bulgară a “gardurilor”, multiplă campioană națională în această probă… Cum te-ai defini, personal, în acest moment?
-Mulțumesc pentru apreciere, dar nu mă simt- încă- o regină a probei… Mai am atăția pași pe care trebuie să-i urmez! Drept să spun, nu m-am așteptat să conduc clasamentele feminine ale acestui an, dar sunt fericită că, măcar, mă pregătesc să o fac. În afara Bulgariei, doresc să mă clasez cât mai sus în topuri…
-Practici mai multe probe atletice… Triplusalt, 60 m, 100 m… Care e proba favorită? De ce?
-Cel mai mult îndragesc gardurile… Poate, pentru că această probă seamănă mai mult cu gimnastica acrobatică pe care obișnuiam să o practic în trecut. De asemenea, îmi place triplusaltul, dar acesta e mai mult un hobby. Nu caut neapărat rezultate deosebite. Pur și simplu, îmi place această disciplină.
-În acest an, ai participat la mai multe competiții interne și internaționale. Ai fost chiar și în România, la Internaționalele găzduite de Cluj-Napoca. Ești mulțumită de rezultatele obținute?
-Da, la Cluj, am obținut cel mai bun timp personal și am reușit să mă calific pentru Mondialele de la Tampere. Va mai fi o astfel de cursă și sper să-mi depășesc recordul personal, adică să alerg sub 14 secunde la 100 metri garduri.
-Ce părere ți-au lăsat întrecerile din Finlanda? Te-ai clasat a 5-a, în seria ta, dar nu a fost nimeni din Europa deasupra …
-Nu sunt extrem de fericită cu rezultatul obținut. Îmi doream să fi putut alerga mai repede, dar, totuși, a fost o cursă bună. Încă adun experiență de la marile întreceri și cred că va veni și momentul meu…
-Ce competiții preferi, pe acelea “inside” sau “outside”?
-Poate că aceste întreceri de sală sunt mai potrivite pentru mine, deoarece alerg 60 de metri și nu 100, ca în aer liber. Eu am un start foarte bun. Chiar și acum, la Mondialele din Finlanda, eu am avut cel mai scurt timp de reacție în seria mea. Acesta e avantajul meu în sprinturile mai scurte.
-Care sunt obiectivele tale în perioada care urmează?
-Pentru acest sezon, scopul meu este să stabilesc un record personal la Campionatele Balcanice. Eu și antrenorul meu încă nu am stabilit obiectivele pentru tot anul, dar cu siguranță acestea vor fi definitivate înaintea concursurilor importante
-Ai vreun model atletic pe care îl urmărești?
-Modelul meu este întruchipat de Ivet Lalova. Ea este o persoană deosebită. Ceea ce mă motivează de la dânsa cel mai mult este faptul că a putut să revină după o accidentare gravă și să devină cea mai rapidă femeie-albă din lume! Ea ne-a arătat că niciodată nu trebuie să renunțăm când ne confruntăm cu greutățile, pentru că puterea nu este aceea care ne permite să facem orice, ci aceea care ne determină să ne urmăm propriile vise…
-Dacă nu ai fi practicat atletismul, ce altă disciplină sportivă ți-ar fi plăcut să urmezi?
-Am practicat gimnastica acrobatică 8 ani înainte de a mă apuca de atletism. Am fost o excelentă acrobată- campioană națională, cu două medalii de aur obținute la întrecerile internaționale. Cred că aș fi continuat cu acrobatica. Mi-a dat o excelentă pregătire fizică. Fratele meu era pe locul al 4-lea în lume la această disciplină și scopul meu era să-l depășesc pe el. Nu am reușit atunci, cu acrobațiile, sper să o fac acum cu atletismul!
-Atleții au și vacanță? Spre ce se îndreaptă gândurile tale libere în această vară?
-Da, voi lua o pauză… În acest an, mi-am propus două săptămâni de vacanță, înainte de a începe pregătirile pentru următorul sezon. În această vară, am o mulțime de planuri, dar să vedem dacă le voi putea realiza. Pentru început, mă voi vedea cu prietenii și vom merge pe plajă. Poate, vom ajunge și în Grecia, la o partidă de scufundări, noul meu hobby. Mai am în plan și o excursie în Italia.
-În afara sportului, ce alte obiective îți propui?
-Studiez la Școala Medie Germană și voi avea de susținut examenele finale. În viitorul apropiat, voi aplica pentru înscrierea la o Universitate, așa că următorul an va fi plin de evenimente extra-sportive. Caut să mențin echilibrul între toate obiectivele mele.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu