Bulgarian

miercuri, 6 februarie 2013

Interviu cu voleibalista Vali RUSU (Alba Blaj)


Vali RUSU, regina din Mica Romă:
“Bacăul este o emblemă a voleiului feminin românesc!”

Vali RUSU, componenta formaţiei- revelaţie a actualei ediţii de campionat, Alba Blaj, ar putea fi un lider de echipă, indiferent unde ar evolua. Jucătoare cu personalitate, care nu cedează, cu una cu două, lupta la fileu,  Vali are o carieră sportivă ancorată şi în palmaresul Ştiinţei, pentru care a jucat o perioadă, nefiind uitată nici astăzi de suporterii băcăuani.
Leonard POPA


-Vali, unde ai descoperit mingea de volei? Care ţi-a fost traiectoria sportivă?
-Am început voleiul în orasul meu natal, Topliţa (judeţul Harghita-n.n.), la vârsta de 14 ani, cu profesorul Marius Macarie, cel care mi-a fost antrenor la junioare timp de 5 ani si care îmi este antrenor şi  în prezent, la Volei Alba Blaj. După ce am terminat junioratul, am jucat la Târgu-Mureş, a doua mea casă, după care au urmat Penicilina Iaşi, Ştiinţa Bacău şi SCMU Craiova,  iar acum Volei Alba Blaj…
-Aşadar, când a fost primul contact cu Bacăul?
-Se ştie foarte bine că Bacăul reprezintă o emblemă a voleiului românesc, iar în perioada când activam acolo,  la junioare, se desfăşura şi pregătirea lotului naţional, din care am făcut şi eu parte.
-Cum ai caracteriza perioada băcăuană?
-Pot să spun că am învăţat foarte multe la Bacău şi, totodată, ţin să-i mulţumesc pe această cale  domnului Florin Grapă. Perioada petrecută la Bacău a fost una pozitivă pentru mine, deoarece am lucrat la un alt nivel.
-Acum, joci la Blaj, o nou-promovată surprinzătoare. Care e secretul ascensiunii echipei din Mica Romă?
-Cu siguranţă,  totul se datorează domnului primar Gheorghe Valentin Rotar, fără de care nimic din toate acestea nu ar fi fost posibil. Aş vrea să mai precizez că o mare contribuţie în ascensiunea noastră o au suporterii, care vin în număr foarte mare, meci de meci, şi creează o atmosferă superbă-după părerea mea, unică în ţară,  în momentul de faţă. Cred că am demonstrat că se poate face performanţă şi intr-un oraş mic. Atâta timp cât există susţinere şi bunăvoinţă, sunt convinsă că Blajul va fi o prezenţă frumoasă în voleiul românesc.
-Cum ţi se pare actuala ediţie de campionat? Care ar fi plusurile şi minusurile sale?
-Acest campionat este unul destul de disputat, drept dovadă ca au fost unele surprize, şi cred că vor fi până la final.  Plusuri si minusuri vor exista întotdeauna, dar important este că încet-încet ne apropiem şi noi mai mult de pofesionalism.
-Cum vezi configuraţia finală a campionatului?
-Greu de spus.Nu mă hazardez, deocamdată, în pronosticuri.
-Aţi întâlnit deja în câteva rânduri echipa din Bacău. Ce impresie ţi-au lăsat jocurile cu Ştiinţa?
-Cum am mai spus, Bacăul este una din echipele de top ale campionatului, cu jucătoare valoroase.  Bineînţeles că meciurile împotriva Ştiinţei sunt dificile,  deoarece întâlneşti o echipă bine aşezată în teren.
-E benefică prezenţa tot mai numeroasă a stranierelor în campionatul nostru intern?
-Este foarte bine că unele cluburi reuşesc să transfere jucătoare străine, întrucât acestea cresc valoarea campionatului.
-Ce se întâmplă la nivel de Naţionala? Realizăm şi jocuri bune, dar clacăm pe ultima sută de metri...
-Cred că în viitor vom avea mai multe de spus cu echipa naţională, dacă se va continua pregătirea junioarelor în centre de excelenţă,  aşa cum s-a început aici, la Blaj,  şi la Târgu-Mureş.
-Cum te vezi peste 10 ani ?
-Nu obişnuiesc să-mi planific viaţa, dar asta nu înseamnă că nu am ţeluri. Sper să fiu sănătoasă şi poate că atunci când voi renunţa la cariera de jucătoare, mă voi apuca de antrenorat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu