Bulgarian

joi, 10 aprilie 2014

Un interviu cu antrenorul Ioan SDROBIŞ

„Oamenii care îşi păstrează verticalitatea nu au mare căutare astăzi…”
 *Interviu cu prof.Ioan SDROBIŞ

-Ce mai faceţi, domnule profesor?
-Stau acasă şi urmăresc „Cerbul de Aur”….Baia-Mare nu şi-a onorat contractul semnat cu mine, aşa că totul a căzut.Clubul a vândut o serie de jucători peste capul meu, lucru pe care nu l-am acceptat. Păcat…M-aş fi întors la echipă şi aş fi luat-o de la capăt.Nu poţi lucra,însă, cu cluburi obişnuite să ia decizii fără să consulte antrenorul.
-La aceasta a contribuit, poate, şi faptul că FC Maramureş a retrogradat…
-Nu. Cauzele retrogradării se cunosc.Nu ne-au lăsat alţii să trăim.O echipă care învinge Rapidul şi Dinamo, în mod normal, n-ar trebui să aibă probleme.Or, aţi văzut ce s-a întâmplat.Calculele „cooperativei” sunt întotdeauna exacte, greu de încurcat.Vedeţi şi ultimele declaraţii ale lui Anghel Iordănescu. Vis-a-vis de ceea ce înseamnă şi îi propune campionatul intern e firesc să fie îngrijorat, nu?
-Consideraţi că practicile mai vechi care guvernau fotbalul românesc mai sunt valabile şi în actuala ediţie de campionat?
-Domnule, rănile sunt vechi şi adânci şi, tocmai de aceea, se cicatrizează greu.De ce sunt goale tribunele stadioanelor? Oamenii s-au plictisit de fotbal şi le este silă de blaturi…Unii nu ştiu decât să le ia banii, dar nu se gândesc la ceea ce ar trebui să le ofere în loc.Spectatorii vor calitate. Cât am fost antrenor la Baia-Mare, dar şi la Brăila, Galaţi şi Cluj, numărul celor prezenţi în tribune era printre cele mai mari din ţară.După meci, se bucurau şi plângeau alături de mine.Nu spărgea nimeni geamurile maşinilor, nu arunca nimeni cu pietre.Eu nu ştiu ce înseamnă „meci aranjat” şi nici un conducător de clubnu a îndrăznit să-mi ceară aşa ceva sau să-mi facă echipa.Păi, când a văzut preşedintele Galaţiului, Marius Stan, cum pun problema, s-a speriat. Îi încurcam toate socotelile, deşi la Galaţi am cunoscut –şi oraşul alături de mine-cele mai mari satisfacţii din cariera mea profesională. Oamenii care îşi păstrează verticalitatea nu au mare căutare astăzi.Aşa e tranziţia asta nenorocită. Nu numai în fotbal. Până la urmâ, însă, tot oamenii sănătoşi la minte şi suflet sunt chemaţi să dreagă ce mai e de dres.Timişoara l-a ţinut pe tuşă doi ani şi jumătate pe Costică Rădulescu. Când „Poli” a ajuns în pragul disperării, l-a chemat tot pe nea Costică. Impostorii pot păcăli o vreme, dar nu la infinit.
-Primele etape de campionat ce impresii v-au lăsat?
-A început o luptă extraordinară pentru primele locuri, între Steaua, Rapid,Craiova şi Dinamo. Dintre acestea, Dinamo nu are cota celorlalte. Şi selecţia din vară a dinamoviştilor a fost proastă. Pe de altă parte, echipa nu are antrenor pe măsura obiectivelor. Ia-l pe acest Remus Vlad. E numai costume şi cravate ultimul tip. Ca antrenor, nu mai lasă aceeaşi impresie. E prea moale. De aceea au ajuns să ne scoată din Cupe, ăia care fac haine de piele…Craiova s-a mulat ca un ghips pe mâna lui Cârţu. O echipă dezordonată, buimacă, aidoma antrenorului său, fără prea multe argumente, în momentul de faţă. Singura formaţie care se respectă e Steaua. Asta în ceea ce priveşte vârful piramidei. La bază, lucrurile sunt mai complicate  şi mă îngrijorează întrucât, cu excepţia Ceahlăului, toate formaţiile din Moldova sunt, deja, în zona periculoasă. Eu am trăit această experienţă la Baia-Mare şi am văzut ce înseamnă să fii împins în jos. Se bagă peste tine 3-4 echipe şi te ţin acolo. Nu mai scoţi capul la lumină, e gaură neagră.
-Ultima întrebare, domnule Sdrobiş: când vă vom revedea pe terenul de fotbal?
-Nu mă pot arunca oriunde şi nu pot accepta orice. Îmi doresc o echipă pregătită de luptă. Nu Gloria Bistriţa, unde totul e rezolvat. Cu alte cuvinte, aştept o formaţie pe sufletul meu!


septembrie 1995 (ziarul „Deşteptarea”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu